
Normalment, es promouren sobretot els interaccions alumne/a-professor/a. No és tan corrent que es fomentin d'una manera explícita a l'aula, és a dir, les interaccions entre els propis alumnes. Més bé succeix el contrari. Només en comptades ocasions els i les alumnes treballen en comú i l'aprenentatge es considera bàsicament una funció estrictament individual. No obstant això, s'ha demostrat que quan un alumne/a interacciona amb un altre per a explicar allò que ha après, a més a més de desenvolupar habilitats comunicatives, es veu obligat a organitzar les seves idees, afinar el seu coneixement i és capaç de percebre les seves errades i buits. Aquests processos cognitius afavoreixen sens dubte el seu aprenentatge.
El treball cooperatiu és un terme genèric que es fa servir per referir-se a un grup de procediments d'ensenyament que parteixen de l'organització del grup classe en petits equips on els i les alumnes treballen conjuntament de forma coordinada per tal de resoldre les tasques acadèmiques i aprofundir en el seu aprenentatge. Es tracta d'una forma d'organitzar el grup classe i les tasques que s'hi realitzen de manera que els objectius dels components de cada equip estan estretament vinculats i cadascun d'ells només pot assolir els seus objectius si la resta aconsegueix assolir els seus.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada